Musím do autorizovaného servisu?

Od června roku 2010 platí tzv. bloková výjimka EU, která umožňuje majitelům vozů zvolit si servis podle svých potřeb a parametrů, nemusí být nutně autorizovaný. Tzv. nezávislé servisy dokáží nabídnout stejnou kvalitu práce i náhradních dílů jako velký autorizovaný servis, ale za podstatně nižší částku. To platí i pro majitele nových vozů, kteří mají auto stále v záruce.

  • Výtah z článku na AUTOREVUE.CZ

VELKÝ MÝTUS: ABYCH NEZTRATIL ZÁRUKU, MUSÍM DO ZNAČKOVÉHO SERVISU

Bloková výjimka je legislativní úprava Evropské komise, která měla za úkol zvýšit konkurenci v oblasti prodeje a servisu motorových vozidel. „Její označení je však poněkud zavádějící, spíš totiž evokuje nějaký zákaz či blokaci,“ říká Tomáš Kabrhel, manažer servisních koncepcí Elit. Ve skutečnosti je to přesně naopak, protože něco povoluje.

„Pokud některý výrobce automobilů podmiňuje zákonnou (dvouletou) či prodlouženou garanci tím, že majitel musí jezdit na pravidelné servisní prohlídky pouze do autorizované sítě, porušuje tím pravidla hospodářské soutěže,“.

 Zdroj: Autorevue.cz

  • Výtah z článku na Dtest.cz

Na každé spotřební zboží je ze zákona záruka 24 měsíců a smluvní omezení záruky je zakázané. Trvání zákonné ani smluvní záruky nesmí prodejce podmiňovat návštěvami autorizovaných servisů a užíváním pouze originálních dílů.

Spotřebitel tedy při dodržení předepsaných prohlídek v libovolném servisu, při použití originálních či srovnatelných dílů a dodržení stanovených odborných postupů o záruku (a to ani o tu prodlouženou - smluvní) nepřijde ani tehdy, když auto svěří do rukou nezávislého servisu.

Zdroj: Dtest.cz

  • Výtah z článku na NOVINKY.CZ

ZNAČKOVÉ SERVISY ČASTO STRAŠÍ MOTORISTY, ŽE PŘIJDOU O ZÁRUKU

Prodejci nových aut a předražené značkové autoservisy často straší motoristy, že pokud pojedou s novým nebo zánovním vozem do levnější, neznačkové opravny, tak jim propadne záruka. Hrozí jim tím i u jednoduchých servisních úkonů, jako je sezónní přehození pneumatik nebo výměna oleje. Je to však v rozporu s unijním právem.

Aleš V. z Prahy jel s Toyotou kvůli opravě brzd do autorizovaného servisu. „Vyčíslili mi to na více než osm tisíc korun. V neznačkovém servisu si ale řekli o polovinu méně, přitom s použitím stejných dílů. Jenže v autorizovaném servisu mi oznámili, že když tam pojedu, propadne mi záruka, divil se pan Aleš.

I mechanik v malé dílně musí dodržovat postupy dané výrobcem, tedy dělat totéž, co dělají autorizované servisy. „Autorizované servisy tlačí na lidi, že pojedou-li jinam, že ztrácejí záruku. I mechanik v malé dílně ale musí dodržovat postupy dané výrobcem, tedy dělat totéž, co dělají autorizované servisy. Jen v menší opravně nesedí hezká slečna v recepci s mramorovou podlahou, což bývá jediný rozdíl,“ řekl Právu Vlastimil Ženíšek z autoservisu Finecco na Praze 5.

JE TO ZKRÁTKA O LIDECH. KDO CHCE BÝT PROFESIONÁL, TAK JÍM JE A NEMUSÍ NA TO MÍT ZROVNA RAZÍTKO, ŽE JE AUTORIZOVANÝ.

Zdroj: Novinky.cz

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.